Nya tider för Sigtuna kommun

Det är nya tider i Sigtuna kommun. De stökiga åren då “vilda västern” rådde i kommunens styre är över och vi går med Moderaterna i spetsen, en tryggare framtid till mötes. Åren med mygel, korruption och politiker som haft sitt eget bästa för ögonen – istället för sigtunabornas – är äntligen över. Med Moderaterna har Sigtuna kommun nu en kommunledning som står på invånarnas sida – i alla lägen.

En röst på Moderaterna är en röst på politiker som faktiskt håller vad de lovar. Men vi lovar inte allt till alla. Vårt främsta löfte är att Sigtuna kommun
om fyra år ska vara en tryggare kommun med ordning och reda i ekonomin, i kommunens organisation samtidigt som vår gemensamma välfärd håller en hög kvalitet. Vårt arbete kommer att präglas av öppenhet och ärlighet gentemot allmänheten. Du ska kunna lita på att politikerna har ditt bästa och din trygghet för ögonen och att dina skattepengar används ansvarsfullt. Framtiden finns i Sigtuna kommun. Här finns fantastiska möjligheter till livskvalitet, jobb och utveckling. Här finns närhet till natur, huvudstad och resten av världen. Allt det härliga med vår kommun får inte längre skymmas av växande otrygghet och politiker som fattar dåliga eller till och med olagliga beslut. Därför ber vi om ditt förtroende att fortsätta den positiva utvecklingen för Sigtuna kommun.

Moderaterna i Sigtuna kommun är på invånarnas sida – i alla lägen.

1. Invånarna i fokus
2. Ordning och reda i ekonomin