Nya tider för Sigtuna kommun

[divider line_type=”Small Line” line_alignment=”default” line_thickness=”2″ divider_color=”accent-color” animate=”yes” custom_height=”50″ custom_line_width=”80″]

Det är nya tider i Sigtuna kommun.

De stökiga åren då “vilda västern” rådde i kommunens styre är över och vi går med Moderaterna i spetsen, en tryggare framtid till mötes. Åren med mygel, korruption och politiker som haft sitt eget bästa för ögonen – istället för sigtunabornas – är äntligen över. Med Moderaterna har Sigtuna kommun nu en kommunledning som står på invånarnas sida – i alla lägen.

En röst på Moderaterna är alltid en röst på politiker som faktiskt håller vad de lovar. Men vi lovar inte allt till alla. Vårt främsta löfte inför valet i höstas var att Sigtuna kommun om fyra år ska vara en tryggare kommun med ordning och reda i ekonomin, i kommunens organisation samtidigt som vår gemensamma välfärd håller en hög kvalitet.

Vårt arbete kommer att präglas av öppenhet och ärlighet gentemot allmänheten. Du ska kunna lita på att politikerna har ditt bästa och din trygghet för ögonen och att dina skattepengar används ansvarsfullt.

Framtiden finns i Sigtuna kommun. Här finns fantastiska möjligheter till livskvalitet, jobb och utveckling. Här finns närhet till natur, huvudstad och resten av världen. Allt det härliga med vår kommun får inte längre skymmas av växande otrygghet och politiker som fattar dåliga eller till och med olagliga beslut.

Moderaterna i Sigtuna kommun är på invånarnas sida – i alla lägen.

[image_with_animation image_url=”232″ alignment=”center” animation=”Fade In” border_radius=”none” box_shadow=”none” max_width=”100%”]
[text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]1. Invånarna i fokus[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]2. Ordning och reda i ekonomin[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]3. En trygg kommun[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]4. Lag och ordning och stopp för myglet[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]5. Skola och förskola tillbaka till toppen[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]6. Äldreomsorg med hög kvalitet[/text-with-icon]
[text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]7. Ökad valfrihet[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]8. Satsning på kollektivtrafik och infrastruktur[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]9. Ett funktionellt stationsområde[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]10. Fler arbetstillfällen i kommunen[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]11. Ökat krav på integration och egen försörjning[/text-with-icon][text-with-icon icon_type=”image_icon” icon_image=”73″]12. Attraktivt och långsiktigt bostads- och samhällsbyggande[/text-with-icon]

Läs hela här